info

fb-icon
Drukarnia SIEDEM Facebook

FAQ

1. W jaki sposób mogę złożyć zamówienie?

Składanie zamówień za pośrednictwem serwisu drukarni internetowej SIEDEM jest dostępne zarówno dla zalogowanych użytkowników jak i niezalogowanych. Aby złożyć zamówienie należy przejść na stronę danego produktu, wybrać odpowiednią konfiguracje (format, papier, uszlachetnianie, itd) a następnie kliknąć na ikonkę koszyka przy interesującym nas nakładzie.

W przypadku zamówienia złożonego przez niezalogowanego użytkownika będziesz musiał(-ła) poczekać na telefon/wiadomość od obsługi drukarni o dalszych krokach. Użytkownik zarejestrowany będzie mógł samodzielnie kontrolować swoje zamówienie (adres wysyłki, adres wysyłki faktury, pliki, powiadomienia o statusie na e-mail, itd).

2. W jaki sposób mogę sprawdzić status mojego zamówienia?

Status zamówienia widoczny po zalogowaniu w panelu klienta na stronie http://drukarniasiedem.pl lub http://drukarnia7.pl. Jeśli składałeś(-łaś) zamówienie jako użytkownik niezalogowany musisz skontaktować się z biurem obsługi klienta w celu informacji.

3. Czy mogę usunąć/anulować zamówienie?

Jeśli zamówienie nie zostało jeszcze opłacone oraz/lub do zamówienia nie zostały jeszcze załączone pliki to będziesz mógł/mogła usunąć je w panelu klienta (dotyczy tylko użytkowników zalogowanych). W innym przypadku prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta w celu zwrotu należności. Warto również zapoznać się z regulaminem i punktem mówiącym o zwrocie należności.

4. W jaki sposób mogę wgrać pliki do zamówienia?

Pliki do zamówienia można wgrać na dwa sposoby:

a) Wgranie bezpośrednio przez stronę drukarni,
b) Wgranie przez na serwer ftp

W przypadku pierwszej opcji zalecamy wyłączyć na czas uploadu antywirusy, firewalle, które mogą stworzyć ewentualne problemy. Druga opcja jest zalecana przy plikach powyżej ~ 70 MB. Pliki na ftp wgrywamy do folderu, który wyświetli się nam w panelu klienta.

5. Mam kilka plików do zamówienia co robić?

W przypadku kilku plików polecamy spakować za pomocą programu WinRAR do formatu ".zip" lub ".rar" (www.winrar.pl). Wówczas utworzy nam się tylko jeden, skompresowany dokument.

6. Nie widzę produktu/konfiguracji na waszej stronie

Jeśli nie możesz znaleźć interesującej Ciebie konfiguracji bądź produktu zapraszamy do działu zleceń poza systemowych. Szczegóły zapytania prosimy kierować na adres: wyceny@drukarniasiedem.pl. Więcej informacji nt. przebiegu wycen poza systemowych znajdziesz w regulaminie drukarni internetowej.

7. Dlaczego moje zamówienie nie jest w realizacji/produkcji?

Sprawdź czy zamówienie:
a) jest opłacone,
b) posiada zweryfikowany plik & zaakceptowany plik.

Jeśli któryś z w/w punktów nie został spełniony musisz poprawić błędy w zamówieniu. W przypadku innej sytuacji prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Pamiętaj, że składając zamówienia jako zalogowany klient będziesz otrzymywał(-ła) e-maile z informacjami nt. przebiegu zamówienia. Warto również sprawdzić folder "SPAM" na poczcie - jeśli wiadomości nie dochodzą do Ciebie.

8. Co to jest lakier dyspresyjny?

Lakier dyspresyjny jest nakładany na większość produktów - pełni funkcje dodatkowej ochrony dla naszego produktu (np. Ulotki) przed szybszym zużywaniem się (przetarcia, odciski palców, itd).

9. Co to jest lakier wybiórczy?

Lakier wybiórczy to lakier nakładany na pracę tylko na wybranych obiektach. Elementy pokryte tym lakierem są bardziej "błyszczące" niż pozostałe.

10. Rodzaje papierów / Gramatura papieru / Próbniki papieru

Jeśli nie masz pewności jeśli chodzi o wybór rodzaju papieru to złóż prośbę o darmowy próbnik papieru. Prośby prosimy wysyłać na adres: info@drukarniasiedem.pl - dodatkowo dopisz na jaki adres mamy wysłać paczkę.

Próbnik przedstawia kartki z różnią gramaturą papieru (mat vs błysk, 135g vs 170g, itd.). Za pomocą próbnika wybór powinien być dla Ciebie łatwiejszy. Paczki z próbnikami wysyłamy za pośrednictwem poczty polskiej w ciągu 7 dni roboczych od otrzymania wiadomości.

11. Nie mam własnego projektu czy wykonujecie również projekty graficzne?

Tak. Podczas składania zamówienia w sekcji konfiguracji parametrów klient ma do dyspozycji opcje "Przygotowanie składu" - wystarczy wybrać opcje "TAK" a następnie wysłać materiały do projektu na adres info@drukarniasiedem.pl wraz z numerem opłaconego zamówienia.

Nasze portfolio możecie Państwo zobaczyć w opisie danego produktu bądź na stronie http://7.net.pl.

12. Czy mogę przesłać do poprawy tylko strony zawierające błędy?

Generalnie przyjmujemy tylko komplet plików (dotyczy to wszystkich produktów) ze względu na duże ryzyko pomyłek. Jeśli jednak jest to katalog i plik jest duży (np. powyżej 350MB) dopuszczamy możliwość przesłania tylko stron poprawionych.

13. Co to jest spad?

Spad drukarski - obszar druku, który wychodzi poza krawędź ostatecznej publikacji. Spad gwarantuje, że obszar druku będzie dochodził do samej krawędzi po przycięciu arkusza.

14. Co to jest Proof?

Proof jest to wydruk podglądowy dla klienta na specjalnym papierze proofowym. Proof robi się po to, aby porównać kolorystykę zadaną w pliku z kolorami, które zostaną wydrukowane na pracy końcowej. Jeśli jesteś zainteresowany(-a) wydrukiem próbnym skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta w celu ustalenia szczegółów). Koszt wydruku przedstawi Ci pracownik drukarni.

15. Co to znaczy kolor 4/4, 4/1, 4/0?

- 1/0 oznacza druk jednostronny w jednym kolorze (np. czarny)

- 1/1 oznacza druk dwustronny w jednym kolorze (np czarny na obu stronach)

- 4/0 oznacza druk jednostronny w pełnym kolorze (CMYK)

- 4/4 oznacza druk dwustronny w pełnym kolorze (CMYK na obu stronach)4/1 oznacza druk dwustronny przy czym strona jedna strona jest w pełnym kolorze (CMYK) a druga strona posiada tylko jedną składową palety CMYK.

16. Czy mogę otrzymać fakturę proforme?

Tak, w tym celu prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta bądź bezpośrednio księgowością.

17. Alternatywny serwer FTP
SERWER #1

Host: ftp.drukarniasiedem.pl
Port: 21
Login: pliki@drukarniasiedem.pl
Hasło: plikidodruku
SERWER #2

Host: ftp.7.net.pl
Port: 21
Login: ftp@7.net.pl
Hasło: FTp1234%